מחפשים אוכל יהודי אשכנזי? המסעדה היהודית מודעת היטב לפוטנציאל העצום הטמון בתחום האוכל היהודי, והיא מכינה ומציעה מגוון מנות של אוכל יהודי אשכנזי, לצד מנות מהמטבח הספרדי, המרוקאי, הפולני ועוד. המנות שיוצאות מהמסעדה שלנו, הן טעימות, איכותיות, מגוונות, וזוכות לשבחים רבים.

אוכל יהודי אשכנזי זה אנחנו

מקורו של המטבח האשכנזי במרכז אירופה, והתרבות והסביבה באזורים אלה השפיעו על אופי המטבח והמאכלים במידה רבה. בתרבות הנהוגה במדינות אלה בעבר, נהוג היה לאכול ארוחות צהריים במספר מנות, ועל כן אוכל יהודי אשכנזי מאופיין במגוון רחב יחסית של סלטים ומתאבנים. בנוסף, מזג האוויר הקר השורר בארצות אשכנז הוביל לשגשוג וצמיחה בתחום המרקים, כך שניתן למצוא סוגים רבים של מרקים אשר מקורם במטבח האשכנזי. נקודה אחרונה המשפיעה על סגנון המטבח האשכנזי מתייחסת למצב הכלכלי הרעוע של האוכלוסייה הכללית במדינות אשכנז – מציאות זו הביאה לשימוש מוגבר במצרכים זולים דוגמת תפוחי אדמה, בשר זול יחסית, בצק וכדו’.

המסעדה היהודית – מסורת ותרבות קולינרית

שנות הגלות הארוכות אפשרו לקהילות היהודיות לדגום מהתרבויות והמטבחים השונים של כל המדינות, דבר שהוביל לכך שכיום המטבח היהודי הינו מגוון, צבעוני ומעניין. הודות לכך, אצלנו במסעדה היהודית תוכלו למצוא מגוון רחב של מנות מכל רחבי העולם. השף שלנו, ציון עשור, עוסק בהכנת מאכלים מסורתיים מזה שנים רבות, והוא מוציא תחת ידיו מנות מושלמות ומגרות. במסעדה תוכלו למצוא שפע מנות של אוכל יהודי אשכנזי שניתן לאכול במקום, או להזמין כקייטרינג הביתה. בין המאכלים שאנו מציעים ניתן למנות למשל:

מנות פתיחה

  • גפילטע פיש – מנת הדגל של המטבח האשכנזי, העשויה מדג קרפיון קצוץ בתוספת תבלינים שונים. מנת גפילטע פיש היא פתיחה מצוינת לארוחה חגיגית, או סתם דרך להזכיר נשכחות מהמטבח של סבתא.
  • הערינג – מנה נוספת המאפיינת את המטבח האשכנזי היא דג ההערינג (דג מלוח). המנה עשויה מחתיכות דג מליח שעברו השרייה וכבישה במלח ובתבלינים נוספים. מנת ההערינג נפוצה במיוחד בקידושים המוניים ובשמחות משפחתיות, והיא מוגשת על פי רוב לצד קרקרים מלוחים.

סלטים

  • כבד קצוץ – כבד קצוץ מהווה סלט מצוין לליווי הארוחה, אם כי אנשים רבים מתייחסים אליו כמנה עיקרית לכל דבר. הכבד הקצוץ שלנו עשוי מחתיכות כבד טריות ואיכותיות, והוא משתלב היטב עם מנת הקיגל או השניצל שלנו.
  • סלט ביצים – סלט ביצים במיונז נחשב לסלט נפוץ במטבח האשכנזי, והוא עשוי להופיע בתצורות שונות. אצלנו תמצאו את סלט הביצים הטעים ביותר, ואנו משתמשים ברכיבי תיבול אותנטיים בלבד.
  • בובעס – סלט העשוי משעועית מבושלת בתוספת תבלינים שונים. סלט הבובעס מהווה סלט מצוין לפתיחת התאבון, או כמנה מלווה למרק העוף האשכנזי הידוע.
  • ארבעס – המנה הידועה מאירועי “שלום זכר”, עשויה להשתלב היטב כסלט פתיחה לארוחה חגיגית, או כמנה יוקרתית בפני עצמה.

מנות עיקריות

  • שניצל וינאי – אחת ההצלחות הגדולות ביותר שיצאו מהמטבח האשכנזי היא השניצל הוינאי המפורסם. אצלנו במסעדה היהודית תוכלו לקבל שניצלים טריים, איכותיים ועסיסיים, הנותנים תחושה כאילו הגיעו הרגע ישירות מוינה.
  • טשולנט – אי אפשר לדבר על אוכל יהודי אשכנזי מבלי להזכיר את מנת הטשולנט המפורסמת המעטרת את שולחן השבת מדורי דורות. הרכב הטשולנט משתנה במידה רבה, ואצלנו תמצאו טשולנט עם קטניות, קישקע, בשר בקר ועוד.
  • קוגל ירושלמי – מנה מרכזית נוספת מהמטבח האשכנזי היא מנת הקוגל הירושלמי המפורסם (“קיגל”). יש המעדיפים קוגל העשוי מאטריות, ויש הבוחרים בקוגל העשוי מתפוחי אדמה.

קינוחים

  • לפתן פירות – לפתן פירות (או בשמו המקורי “פרוכט זופא”), הינו דרך מצוינת לחתימת הארוחה, המשאירה טעם מתוק בפי כל הסועדים.

המסעדה היהודית – יוקרתי, איכותי וטעים

המסעדה היהודית בבני ברק היא מרכז קולינרי מפותח, הפועל במתכונת כפולה – בשעות הבוקר והצהרים פועלת במקום מסעדה איכותית, המציעה ללקוחותיה מנות מגוונות מכל רחבי העולם לרבות אוכל יהודי אשכנזי. בשעות הערב נהפכת המסעדה למתחם בוטיק יוקרתי, המציעה מנות גורמה לכל דורש. לקראת שבתות וחגים אנו מספקים מאות הזמנות של אוכל מוכן לשבת. אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות אלינו, ונשמח לעמוד לשירותכם בכל דרך.